Välkommen!

Här kommer lite smått och gott ur mitt liv....säkerligen många tokigheter då det är min specialitet ;)

tisdag 25 oktober 2011

koalavagnen och damstrumpbyxor...

Villegrabben lever numer lyxliv i Gottne hos svärisarna. De såg så lyckliga ut när de kom och hämtade honom :) Theo verkar inte bry sig ett dugg om att kompisen försvunnit. Han har blivit lugnet själv och är som en dröm att promenera med. Känns som att han är en gladare hund nu när han har hela familjen för sig själv. Ville må ha sett liten och oskyldig ut men var nog den som triggade igång det mesta ändå. Känns skönt att båda hundarna verkar nöjda med att få vara ensamma. Lugnet har lagt sig här i huset nu när man inte behöver gå och oroa sig för att Irma ska göra illa Ville så att han i sin tur gör illa henne i rent självförsvar.

I helgen tog jag med mig hela familjen, Vera, lappisvovvisarna och Martin för grillning och promenad vid Hörnsjön. Är så underbart skönt att bara vara ute. Kaffe, fika och grillkorv smakar aldrig så gott som när man sitter ute och grillar. A fick prova på att tälja för första gången och det tyckte hon verkligen var roligt..misstänker att vi kommer ha många spetsiga pinnar och dylikt här hemma framöver ;)
Ett halloweenparty hann A med också och vi avslutade helgen med att gratta finaste Marie som fyllde år. När vi åker hem sitter A och tittar ut på stjärnhimmeln. Efter en lång stund utbrister hon ; Mamma, mamma jag ser koalavagnen!!  Fniss..kunde inte hålla mig för skratt. Sötunge är vad hon är..

I har fått feber och kladdiga ögon. Vi är INTE överrens om att de ska tvättas flera ggr/dag. Inte klokt vad stark en 9månaders bebis är för att inte tala om snabb... Snurrar, slingrar, spjärnar emot och gallskriker. Hoppas det snabbt går över. Hon har haft tur som sluppit vara sjuk ända till nu. 

Eftersom I har varit dålig har hon fått vara hemma när A ska till skolan. I vanliga fall går vi hela bunten och tar en promenad efter att A är avlämnad. I måndags var det jag som följde med A och darlingen stannade hemma med I. Flera ggr i sommar har en av våra grannar (en karl) varit ute på gården och donat på i keps, t-shirt, damstrumpbyxor!!!!!! och stövlar. Ser inte klokt ut ! Både skrattretande och lite halvläskigt... Varför gå klädd så?!? Han har orsakat många skrattanfall och även en hel del huvudbry. Blev prat om detta i helgen då jag sett honom flera ggr helt normalt klädd. Tänkte att nu när kylan kommit så slipper vi se hans knasiga outfit ända till nästa sommar... Fel fel fel. Vem står inte och skrapar rutorna på sin bil i mössa, vinterjacka, stövlar och sina "vackra svarta damstrumpbyxor" om inte vår "kära granne"!!!  Vad är det för fel på karln?!? Orkar man klä på sig allt det andra så borde man väl kunna dra på sig byxorna också.

Nu ska jag gå och ta hand om lillsnoris och kanske ta en kopp te innan jag kryper till kojs.
Har inte sovit en hel natt sedan jag var i mitten av graviditeten :S Det är VÄLDIGT länge sedan och efter ett par riktigt hemska nätter när lilltrollet nästan inte sovit alls så känner jag mig inte så jättepigg och fräsch direkt. Måste skärpa mig och gå och lägga mig i tid på kvällen och inte vara uppe och vimsa på i allt möjligt.

Go`kväll

2 kommentarer:

  1. Hahahaha.. vicken rolig granne ni har. Antar att han står för underhållningen i grannskapet! :
    /M

    SvaraRadera
  2. underhållning modell konstiga sorten, svårt att hålla sig för skratt när man passerar huset och det enda som hänger på torkvindan är svarta damstrumpbyxor ;)

    SvaraRadera