Välkommen!

Här kommer lite smått och gott ur mitt liv....säkerligen många tokigheter då det är min specialitet ;)

söndag 4 september 2011

Fotbollscup

Idag har första fotbollscupen avklarats. Gick förvånansvärt bra, supertaggade brudar som spelade match för första gången. Det blev förlust, vinst, oavgjort och förlust. Jag själv hade kökstjänst och den klarades av utan större problem. Lillbus och pappsen verkade också nöjda med dagen. Såå roligt att se när knattar spelar fotboll -ett gäng flugor på en sockerbit ;) de är så söta. Koncentrationen räcker inte hela matcherna så till underhållningen för publiken så vimsar de runt och flaxar m tröjärmarna, vinkar och virrar runt :)

Igår var A på  pyjamasparty. Discobelysning, musik, pyrra, fnissiga tjejer å massa popcorn..
På väg hem gjorde hon en praktvurpa och skrapade upp knät ordentligt :(
Hon tog det med förvånansvärd fattning  och jag fick tvätta rent och plåstra om utan större skrik och grin. Var rädd att hon skulle vara stel som en pinne och inte vilja spela nå fotboll idag men det märktes knappt. Skönt att hon börjar tuffa till sig bruttan min.

Imorron är det dax för mellanprover igen....lika gruvsamt varje gång. Blir en jobbig påminnelse om vad som varit. Den ständigt närvarande rädslan för återfall som man försöker förtränga kryper upp till ytan. Hemska sjukdom....

Helgen fina felsägningar: bakluppe loppis och herrbröder ;)  (bakluckeloppis o farbröder)
Den första levererad av mig och den andra av älsklingen.

Klickertränar hårbollarna för fullt. Den ena ska få lära sig stänga skåpdörrar och den lilla knubbisen ska lära sig att väga sig själv. Mycket skratt och godis går det åt kan jag lova.

Nu ska jag styra kosan mot godisskåpet och göra en ordentlig koll av innehållet där
;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar