Välkommen!

Här kommer lite smått och gott ur mitt liv....säkerligen många tokigheter då det är min specialitet ;)

måndag 2 januari 2012

Nytt år, nya möjligheter.

Året som gått har varit händelserikt.
Irma som kom till oss alldeles i början av 2011. Energisk till tusen men oftast nöjd och glad, sötast i världen. Kolik och sömnlöshet vet jag det mesta om numera och känner mig väldigt glad och tacksam över att vi klarade av att ta oss igenom detta elände tillsammans. Förstår varför många förhållanden spricker när barnen är små..Går inte att förstå hur jobbigt det är om man inte varit med om det själv.
Mammaledigheten svichade förbi i raketfart. Barnmys, fikaträffar och en liten fröken som utvecklats i snabb takt. Underbart att A inte behövt vara på fritids, har varit så skönt att få umgås mycket med mina fina barn. A har ofta fått ta med sig kompisar hem efter skolan och vi har hunnit pyssla och baka en hel del. Hon är verkligen en underbar storasyster som älskar lilla bus lillasyster. Aldrig ett ont ord även om I skrikit och krånglat en hel del. Man verkligen ser hur de längtat efter varandra när A varit hos sin pappa.

Planen var att jag skulle börja jobba i november och att darlingen då skulle vara pappaledig ett par månader...so far so god...Därefter hade jag hoppats på att få vara hemma lite till... Det blir verkligen inte alltid som man tänkt sig.
I augusti blev vi varslade, jag har alltså bara jobb fram till 2februari. Hjälp!! Vad gör jag nu??
Jobbcoach fick vi genom facket och det var nog tur det. Väldigt kompetent herre med smittande energi och mycket ideer.
Som planen ser ut just nu så är det plugg som gäller!! Matte B i raketfart för att få läsa matteC, kemi och fysik A en termin på komvux. Tack gode gud att Andrea finns och att hon hjälper mig med matten!! Går allt som planerat ( man hoppas ju att det ska göra det nån gång) efter det och jag kommer in på utbildningen till processoperatör så är det det som gäller ett par år framöver. Håll tummarna alla.

6 december blev jag faster!!! Liten Liam kom då till världen. Sååå söt.

Julhelgen var kort och intensiv, lyckligtvis fick jag ha A hemma ett par timmar på julafton!!!! Sååå tacksam för det. Var nästan grinfärdig på morronen för att hon inte var hemma då. Förmiddagen tillbringade vi i Gottne med darlingens päron och efter Kalle Anka åkte vi hemöver och hämtade upp A hos hennes pappa för att sedan tillbringa kvällen i Åmynnet med mina päron. Fina klappar och glad stämning. I var inte ett dugg rädd för tomten utan satt glatt i hans knä och öppnade paket :) A var i vanlig ordning helt speedad. Hjälpte tomten att läsa på paketen och sprang fram och tillbaka och delade ut dem. Hon fick det mesta hon önskade sig och var väldigt nöjd. Jag hade önskat mig ett nytt duntäcke och pengar till en spa-helg med darlingen, å det fick jag :)

Trevligt besök av barndomskompis med rund och go mage :) Ser fram emot när lilla pyret kommer ut. Alltid lika trevligt att ses. I vanlig ordning blev det surr i massor. Hoppas verkligen att vi kommer kunna ses ofta i sommar.

Nyår firade vi hemma med mina föräldrar, åt god mat, spelade spel, åkte spark och hade det mysigt. På natten fick jag feber och är fortfarande skitdålig. URK! Dålig start på året! Men nu kan det väl bara bli bättre ?!? ;)

Dax för en äcklig kopp te med honung och ännu mera nässpray och förmodligen en liten tupplur till...så är jag nog snart frisk igen.

1 kommentar:

  1. Alltid lika trevligt att ses vännen...får satsa på mer surrande i sommar! Kramar K

    SvaraRadera