Välkommen!

Här kommer lite smått och gott ur mitt liv....säkerligen många tokigheter då det är min specialitet ;)

lördag 10 mars 2012

fotofobi bekämpning..

Idag har jag utsatt mig själv ordentligt för en av mina stora fobier...fotografering av mig själv!!!
Iväglurad av Marie, hann ångra mig ungefär en miljon ggr, skakandes som ett asplöv anlände jag till Kfors för fotografering..å herregud..det gick ju bra! Sminkade av proffs, duktig fotograf som guidade oss igenom en hel hög poser. Många kort blev det. Trevligt sällskap, många skratt och vi blev båda nöjda med våra bilder. Kan ju inte bli bättre :)

Igår fick stortjejen ha en mysig kompiskväll. Tre kompisar fick gå på bio (3D) och äta poppcorn och dricka dricka och därefter äta hamburgare. Lyckliga brudar helt klart.

Annars har jag hunnit med en hel del sen sist jag skrev.
Pluggar som en tok på Komvux, allt ska där gå i raketfart. Med mina höga krav på mig själv har det inneburit att magkatarren kommit tillbaka med full styrka :(  Har iaf klarat proven än så länge..

Jag och darlingen har haft en underbar helg på södra bergets hotell, vår julklapp. Flera timmar på spa, god mat på restaurang i S-vall och sova HELA natten utan att behöva få lillbus att somna om. Jätteskönt! Behövde verkligen få rå om varandra en stund i lugn och ro. Mamsen o pappsen passade brudarna och vovven, tusen tack till dem!

Skidåkning är nya flugan för i år i vår familj. Vi har varit ute på flera turer tillsammans. Roligt att hitta nåt som alla uppskattar :) Första turen med vovven resulterade i två rejäla vurpor då den håriga herren var grymt övertaggad men det gick till sig till sist.

Det tar på krafterna att bli fotograferad....måste nog sova nu om jag ska orka med att kliva upp kl6 imorronbitti (I tycker att det är en alldeles utmärkt tid att stiga upp, VARJE morgon) och hålla efter liten busraket som springer och klättrar överallt. Lyckan är gjord om nån lämnat toadörren öppen, pixiböcker, armband, toarulle, mössor, vantar ja you name it allt hamnar i toastolen om man inte passar sig. Uppfinningsrik liten donna det där ;) Några ord kommer det lite här och där men väldigt sällan på beställning. Mamma, pappa, lampa, Alice(!!!), välla och böjja (blöja) är några av de ord hon säger. Men oftast tultar hon bara runt och låter och pysslar med olika saker. Klättring är också en stor hobby. Fasar för den dagen hon börjar klättra ur spjälsängen...

Natti natti

2 kommentarer:

  1. Ja du fullt ös på den bruden. Inte en stund stilla.

    SvaraRadera
  2. Hehe.. jag skulle vilja sett dig o Theo.. Känns lite som fara för livet det! :o
    Kul att plåtningen gick så himla bra, ett minne för livet för oss båda. Jag är så glad att vi gjorde det! :)

    Tänk sen när lillbruden börjar på dagis.. hon lär ju va helt slut när hon kommer hem! :D

    Kramiz
    Marie

    SvaraRadera