Välkommen!

Här kommer lite smått och gott ur mitt liv....säkerligen många tokigheter då det är min specialitet ;)

torsdag 20 december 2012

.....

Oj oj oj vad det var länge sen jag kollade in här då...

Livet som student är ingen dans på rosor. Hade inte förväntat mig detta vansinniga tempo och inte heller anade jag hur dåligt jag skulle må... Prestationsångest, panik, magkatarr och MÅNGA tårar. För att inte tala om alla dessa evighetslånga pluggdagar. Hoppas verkligen det är värt besväret i slutändan.
Som tur är har jag en underbar sambo som fixar allt jag inte hinner eller orkar och som dessutom står ut med mig när jag mår så här ruttet. Guld värt!

Mycket har hänt sedan jag skrev här sist. Lilla I växer så det knakar och är sig lik...vild, busig, söt, underbar och riktigt riktigt jobbig ;) Älskade barn, vad gjorde man utan dem. Känner mig lyckligt lottad som har två underbara tjejer.

En månad för tidigt fick A en julklapp. Vår familj har utökats med en alldeles underbar liten katt :) Sally som hon heter kommer från djurskyddet och är en gosig och snäll liten tjej. Hon och A har varit oskiljaktiga ända sen hon kom hem till oss. Theo har inte varit alltför lycklig över vår nya familjemedlem. Inte lätt då man är rädd för en liten kisse ;) Han har gjort sitt bästa för att ignorera henne och hon har då bara låtit honom vara så nu funkar det alldeles utmärkt. Sååå mysigt att ha en varm och gosig kisse i knät efter en lång och jobbig dag.

Snart är julen här. Jag som älskar att pynta, baka och pyssla och köpa julklappar känner mig lite "lurad" då jag nästan inte hunnit med nånting alls i år. All tid går åt till pluggandet just nu. Har iaf hunnit baka pepparkakor och julgodis med tjejerna. I går hjälptes jag och älsklingen åt att göra köttbullar och kålrotslåda. Smarrigt värre blev det. Känns som att jag lyckats riktigt bra med julklapparna i år. Ser fram emot att se hur alla reagerar :)

Hoppas alla jag känner får en underbar jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar