Välkommen!

Här kommer lite smått och gott ur mitt liv....säkerligen många tokigheter då det är min specialitet ;)

tisdag 30 augusti 2011

Nu är det nära.... :)

Snart dax att lägga sig under nålen....längtar och väntar med skräckblandad förtjusning.

I dricker välling som en tok. Slurk säger det bara så har hon dragit i sig en hel flarra :). Strax efter infinner sig vällingkoman. Hon ser så rolig ut när hon ligger alldeles stilla med ett saligt leende på läpparna och lite välling i mungipan. Lilltokan.. Tutten använder hon nu också även om det är på ett lite orginellt vis, hon håller i själva nappen och gnager på kanterna.
I natt var första amningsfria natten!!! Känns både skönt och lite konstigt. Efter 16 vita månader kan det bli trevligt att ta sig en öl eller två eller varför inte ett glas vin till maten.
Vet att det är vissa som verkligen tycker det är dax för baileysrace nu ;)

Stortjejen har börjat förstaklass och verkar trivas som fisken i vattnet. Hon tycker det är roligt att läsa och skriva och leka med alla kompisar. Till helgen ska hon dessutom spela sin första fotbollscup. Själv lovade jag i ett svagt ögonblick att hjälpa till i köket och hoppas nu verkligen att de andra som också ska vara där har mer erfarenhet av sådant än mig. Men, men laga mat kan jag ju iaf..

Bröllopet vi var på var jättefint! Tjejerna skötte sig exemplariskt i kyrkan och de var så fina i sina nya klänningar. Festen efteråt var också trevlig, satt med lättsamma och pratglada människor och talen var riktigt roliga. God mat och dryck, ja ett alldeles perfekt bröllop helt enkelt. Mormor och morfar var hemma hos oss och skötte om lilla I och det gick alldeles utmärkt.

Nu ska jag passa på att gå och klickerträna mina lurviga en stund innan busbebisen vaknar igen.

Ha det bra alla glada!

1 kommentar:

  1. Klart det ska bli baileysrace men först en fridlyst fest eller hur? Äntligen är du tbx på banan igen ;)

    SvaraRadera