Välkommen!

Här kommer lite smått och gott ur mitt liv....säkerligen många tokigheter då det är min specialitet ;)

tisdag 16 augusti 2011

Ooops i did it again.....

Tupperwaredax för ett par dagar sedan och vem lyckas inte med bravaden att fastna i sina egna byxor alldeles innan hon skulle åka?!?! Jag..naturligtvis..Vem annars?! Oj ojoj vilken tur jag upptäckte det innan jag åkte iaf. Lyckades till min stora glädje få på mig ett av de tajtare brallorna i garderoben och efter mycket letande hittade jag till slut ett skärp längst där inne i också. (Förstår nu såhär i efterhand varför det låg där det gjorde)  Glad i hågen gjorde jag mig klar för att åka och bestämde mig i sista sekunden för att jag nog var tvungen att gå på toa innan jag skulle åka. Himla tur det, bältesspännet hade nämligen fastnat! Stenhårt satt det. Hjälp å panik!!! Hur jag än slet och drog fick jag inte loss det. Som en liten barnunge fick jag springa till kära sambon och be om hjälp och naturligtvis kände jag mig SUPERkissnödig bara för att jag inte kom loss!! Som tur är så har jag en karl med starka nypor som galant klarade av att rädda mig :). Bråttom , bråttom...började bli lite sen. Klädbyte, tights och stortröja kändes säkrare ;) å sen full fart iväg för plastshopping och gofika.

Är rädd att lomrigheten går i arv....A skulle göra frukost en morgon och hällde då mjölk i oboyförpackningen istället för i glaset, knasfian. Den morgontrötta och sura mamman såg inte det roliga i situationen förrän frukosten landat i magen. I efterhand har vi skrattat gott åt eländet :)

Kompisarna till A har avlöst varandra på löpande band här i huset. Flera övernattningar har vi klarat av, de flesta mysiga och så där galet fnissiga som de bara kan vara när två tjejer har det som roligast. Minns hur roligt man hade det själv :)
En av dem blev en riktig katastrof =( så trist när det inte funkar. Barn brukar ju i regel sköta sig bättre hemma än borta men i det här fallet så vet jag inte om det går att sköta sig sämre än vad den här kompisen gjorde. Har aldrig varit med om en hemskare unge att ha hemma. Ställer till med dumheter hela tiden, riktigt dumma saker. Går inte att lämna dem ensamma överhuvudtaget. Hon drar med sig A på allt möjligt jävulskap som hon aldrig någonsin skulle göra själv eller tillsammans med nån av sina andra kompisar. Fick passa på dem hela tiden och ändå hände alldeles för mycket dumt...suck. Man blir helt slut på när det är så här. Hörde flera ggr att A sa till om att de inte fick göra olika saker men inte lätt för henne när kompisen bara fortsätter i alla fall. A är definitiv ingen oskyldig liten ängel men hennes små hyss och tokigheter brukar vara väldigt harmlösa och mest knasiga. Funkar så himla bra med hennes andra kompisar, aldrig några problem. Efter mardrömsövernattningen med stort M har vi bestämt att den här tjejen inte får sova hos oss fler ggr. Vill helst inte ha henne här överhuvudtaget eftersom att hon gång på gång beter sig så illa.

Över till något mycket roligare och trevligare; tatueringar!
Tid är beställd och nu väntar jag med spänning på att få den gjord. Förväntningarna är skyhöga!! Tror verkligen att den kommer bli helt perfekt. Helst av allt så skulle jag vilja göra om den jag har på axeln också men det tar vi senare.

På lördag är det bröllop som står på agendan, alla tre brudarna i familjen ska ha turkosa klänningar och karln i huset ska ha en turkos skjorta. Me like turkos a lot :)
Ska bli spännande att se hur det går för mina föräldrar med minsta fröken i familjen. Barnen får vara med i kyrkan men inte på middagen och eftersom att det är pappahelg så kommer A vara hos honom och mina päron ska vara hemma hos oss och sköta om lillkryparen. Borde inte vara några problem men man vet ju aldrig.

Välling! Jag har vunnit!!!! I har börjat lite smått att dricka välling, Tjohoo!! Provade att ge den rumstempererad och då gick det mycket bättre. Hon har till och med fått till tekniken så hon kan dricka både ur flaska och pipmugg. Allt blev genast mycket lättare då :)

Träningsvärk har jag som bara den. Provade på core igår, riktigt skoj faktiskt men det hade kanske varit bättre om jag hade skippat löpbandet och roddmaskinen innan passet och långpromenaden med vovvarna efter. Har sån träningsvärk i magen att jag nästan blir grinfärdig av att hosta eller nysa.  Allt eller inget tänkte jag när passet började å så körde jag järnet, känner idag att det var många vilande muskler som jag bryskt ruskade liv i,  men då tog det iaf ordentligt ;)

Gullungarna sover och jag tänkte försöka hinna gosa lite med darlingen i soffan innan jag stupar i säng.

Natti natti

2 kommentarer:

  1. Jag visste inte att du hade en blogg, så kul att kika in på! :-) Och vilket bra namn på den... :-)

    SvaraRadera
  2. haha..namnet är en hyllning till käraste lillebror ;) det är bara ett i mängden av namn jag haft genom åren

    SvaraRadera