Välkommen!

Här kommer lite smått och gott ur mitt liv....säkerligen många tokigheter då det är min specialitet ;)

måndag 8 augusti 2011

Krypfart.....

Ordet krypfart har fått en helt ny innebörd....tills för ett par dagar sedan så trodde jag att det innebar väldigt lågt tempo, nu vet jag bättre ;) Krypfart är liten rallybebis som snabbare än blixten susar runt på golvet mellan olika sladdar och eluttag. Allt nytt ska undersökas.. med munnen. Kablar och gräs är favoriterna just nu. Kryparen hjälper även till att samla ihop det hundhår som morgonens dammsugning missar :S

Ammningen har dragits ner till 2-3 ggr/dygn. Inte skoj att amma den lilla då hon bits, nyps, sparkar och går an. Fungerar bra med maten och dåligt med drycken. När hon ska dricka så tuggar hon bara på flaskan eller pipmuggen och det mesta vattnet rinner utanför. Det lilla hon får i sig kommer ofta i retur på ett sätt som gör att mina glasögon tvättas väldigt ofta ;) Skedmata vatten är inte heller nån höjdare, men men skam den som ger sig. Snart mina vänner kommer jag på hur jag ska bära mig åt! Hoppas jag...

Har haft barndomskamrat på besök :) Me like a lot!!!! Alltid lika roligt. Orden och samtalsämnena tar aldrig slut bara tiden. Såå roligt att sitta och minnas alla saker vi gjort. Den här gången var det den berömda suddmaskinen och dinosaurien Gudrun som var på tapeten. Mullestigen ligger också alltid nära till hands (dock inte denna gång) när vi träffas. ;) Tänk allt fniss och skratt våra föräldrar har fått stå ut med genom åren. A har ju också kommit upp i den där riktiga fnissåldern nu så ibland är det ett himla liv här hemma när det busas som värst.

Middag hos I´s gudmor har vi hunnit med.
Supergott! Vegetariska biffar och klyftpotatis, smaskens.

Umeåresa, I hatar verkligen att åka bil länge. Till slut så skrek hon argt bara hon såg bilstolen.
Lilltokan..

Fisketur för darlingen och lunchdejt för mig och I med Vera. Alltid skönt att sitta och surra och framför allt skratta (gör vi mest hela tiden). Allt och inget diskuteras, drömmar refereras och tokigheter berättas. Kan det bli bättre?!? Jo, det kan det nog....om man lägger till baileys, kaffe och choklad så är det fulländat :)
Än så länge får vi nöja oss med det lilla. Amning ska avslutas och magar ska kureras men snart så är det nog ändå dax för vårt baileysrace. En öl eller två kommer nog också slinka ner då skulle jag tro ;)

Överraskande nog hämtades A i tid av sin far på fredagskvällen och hon var hemma igen i bra tid på söndagen. Sååå skönt när det funkar. I blir så glad när hon kommer hem igen och jag med, saknar henne så när hon inte är hemma. Man är ju så van vid att hon surrar och sjunger och har olika uppvisningar och mer eller mindre knasiga saker för sig runt i krig en hela dagarna så det blir verkligen tomt när hon är borta. Älskade barn vad vore livet utan dig?!?  Tyst, tomt och tråkigt förmodligen..

Ska försöka ta mig till tatueraren. Motiv och placering är bestämt så nu ska jag bara försöka bestämma mig för vart jag ska gå och sedan beställa tid. Är ju jättesvårt att veta vem man ska gå till. Vill verkligen att det ska bli bra, den ska trots allt vara på min kropp resten av livet. Tror att jag bestämt mig för vart jag ska gå...
Sova på saken skadar nog inte.

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar