Välkommen!

Här kommer lite smått och gott ur mitt liv....säkerligen många tokigheter då det är min specialitet ;)

lördag 30 juli 2011

Badning, Norrbyskär och Junsele djurpark

Har hunnit med en hel del sedan sist jag skrev här.
Visserligen mest småsaker men ändå :)
Möhippa. Den höll på från tidig morgon till 2 på natten. Lillbruttan skötte sig riktigt bra men det hade nog varit betydligt roligare för mig om jag hade kunnat lämna henne hos mormor istället. Svårt att ha med sig en bebis i den värmen och när det är massvis av olika ställen man ska på. In och ut ur bilen hela tiden. Man känner sig lite som en bromskloss och det är inte heller så roligt att vara den enda nyktra i sällskapet. Jag åkte hem ett par timmar mitt över dagen och gjorde kväll relativt tidigt också. Den blivande bruden var nöjd med dagen iaf och det är ju huvudsaken.
Äntligen har jag tagit mig iväg till badet i Mellansel. Vi packade in hela familjen plus en kompis till A i bilen och susade iväg med en bil vars ac fick en riktig superfnatt :S
Inge skoj att sitta i en kokhet bil som blåser ut riktigt het luft i kupèn kan jag lova. Som tur var så gick det till sig. Den kalla luften gjorde att vi började anta en aningens mindre röd ton i ansiktena och humöret steg igen.
4 timmars badande för barnen och otroligt men sant, TVÅ dopp för mammabadkruka!!!! Riktigt stolt över mig själv :)
I torsdags åkte vi till Norrbyskär med en kompis till min darling. A var sååå uppspelt och speedad
inför färjeturen att hon var överallt och ingenstans.. Tur hon surrar konstant så man iaf hör var hon är ;)
Blev en riktig kanondag. Fint väder och trevligt ställe att vara på med mycket intressant att titta på, kommer nog åka dit fler ggr. På hemvägen stannade vi till hos lillebror och lämnade av A. Två nätter i husvagn med mormor och morfar väntade.
Åhhh mamma, det här är den bästa sommaren jag haft! säger hon. Känns riktigt lyxigt att få ha henne hemma så här länge. Hon verkligen njuter, badar, leker med kompisar, pysslar, sover länge på mornarna.
Flera ggr har hon fått ta med sig kompisar på olika saker vi hittat på och hon har följt med andra när de åkt och badat mm.
Heldag på Junsele djurpark har vi haft idag. Blir ingen riktig sommar utan ett besök där. I år hade vi sällskap av finaste Marie och hennes familj. Tror jag ska ta med henne varje gång vi åker långt, bättre lekledare åt A kan  man nog inte hitta ;) Tack för idag gums!
På måndag är det dax för darlingen min att börja jobba igen :( 
Mysigt att ha honom hemma även om jag ff har ett ohyggligt ojämnt humör och förmodligen inte är så skoj att ha att göra med alla dagar... :(
Tror att jag måste ta mig i kragen och beställa tid hos nån kotknackare och försöka få ordning på min j***a höft så jag slipper ha ont hela tiden. Försöker iaf inbilla mig att jag skulle vara lite trevligare om jag inte hade så ont och kunde träna lite mer.

Natti natti..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar