Välkommen!

Här kommer lite smått och gott ur mitt liv....säkerligen många tokigheter då det är min specialitet ;)

söndag 17 juli 2011

HUNDraelvan

Helgen har tillbringats i metropolen Åsmon inkvarterade på HUNDraelvan.
Sååååå lugn och skön helg! Precis vad vi behövde. Prommisar, cykling och lite hundträning. Ingen stress alls. Det enda vi hade planerat att göra var att titta på hällristningarna i Nämforsen och nu är det gjort.
A har pysslat på med allt möjligt och varit så nöjd och mysig hela helgen. Särskilt roligt var det att få vara med på invigningen av Åsmons nya lekpark och träffa lite nya kompisar medans vi andra satt och njöt i solen och åt thaimat.
Lilla pyret har skött sig exemplariskt hela helgen. Hon har haft fullt upp med att titta på alla nya saker. Storögt har hon sugit i sig alla nya intryck.
Trist bara att Åsa-Tova som äger kursgården vi bodde på blev sjuk..men men helgen blev väldigt bra ändå, man kan ju inte få allt. Vi trivdes så bra där hela familjen så vi hinner nog träffa henne fler ggr.
Helgens höjdpunkt blev när vi testade den nya agilitybanan de fixat där...oj ojoj...vad vi fick skratta. Ville gör ju precis vad som helst för en godis så att det skulle gå bra för honom hade jag inga betänkligheter om men Theo kan ju vara mer svårflörtad...Dock inte denna gång. Han flög som en galning runt, runt viftandes på svansen alldeles överlycklig!! Det är verkligen allt eller inget som gäller med den killen. Måste nog införskaffa lite agilitygrejor att träna med hemma...och kanske nya gympadojjor åt mig själv om jag ska ha en rimlig chans att hänga med ;) Handskar är nog heller ingen dum ide´då Theokrokodil i brådskan ska ta godiset och bara i farten "råkar " få med halva handen...mina nagelband mår inte riktigt bra när Theo tycker det är roligt att träna men det kan jag bjuda på :)
Kul att ha hittat nåt bägge hundarna tycker är så där roligt att träna. Vi hade en galet rolig stund hela familjen . Extra roligt också att det är nåt som jag och A kan träna tillsammans, bra syssla för kvalitetstid med henne. Blir nog en sväng till Rusta imorron för lite agilityshopping :)

Go´natt världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar