Välkommen!

Här kommer lite smått och gott ur mitt liv....säkerligen många tokigheter då det är min specialitet ;)

fredag 22 juli 2011

Mannaminne och grillkväll..

Idag styrde vi kosan mot Mannaminne tillsammans med familjen Hägglund och Martin. Blev en lyckad tur med glada barn och föräldrar. I sanningens namn ska det väl erkännas att fäderna var betydligt mer intresserade än mödrarna av vad som fanns där...men fika och en skön dag ute i solen är aldrig fel i mina ögon =). 
Tillbaks hemma igen plumsade barnen ner i poolen på en gång och där stannade de länge med några turer upp på studsmattan för att få upp värmen igen. Lilla Sofie var som  en liten fisk, plaskade och plumsade mest hela kvällen :)
Åhh gud va gott det är att sitta ute och äta grillat!!! Helt underbart! Inte alls som att sitta inne eller på vår altan...altanskrället är värre än en batu..fy å blä vad den är varm, duger bara att sitta på när det är dax för kräftskiva på hösten.
Stortjejen har åkt till pappsen som i vanlig ordning var nästan två timmar sen vid hämtning. Hopplöst fall.. Det som känns värst är att han bryr sig mer om I än sin egen dotter när han kommer hit. Vill hålla i henne, sitter och pratar och grejar med henne. Vill helst inte att han ens ska titta på henne, vill säga att han inte har ett enda dugg med henne att göra men försöker behärska mig så att hämtningarna blir så trevliga som möjligt för A´s skull. Ser ju på henne att hon mår bättre när vi kan sitta ner tillsammans och prata en stund och dricka en kopp kaffe men börjar bli skitless på att han alltid är sen, alltid frågar efter huvudvärkstabletter, kaffe och sedan sitter hos oss halva kvällen. Det är alltid så synd om honom av olika anledningar; ont i huvudet, ont i ryggen mm.Vill inte ha med honom att göra mer än det absolut nödvändigaste. Hoppas iaf att hon får en bra helg utan folkrace (hon verkligen hatar det) och en massa rännande och bilåkande. Önskar han bara kunde ta det lugnt med henne en helg. Önskar mest av allt att hon hade fått vara här jämt. Men man får ju inte allt man önskar sig och det är väl bra att hon träffar sin riktiga pappa regelbundet.
Nu ska jag försöka få vällingvägraren i säng så jag själv kan få ta mig en dusch i lugn och ro. Gick så bra att ha A liggandes på golvet medans jag duschade när hon va liten, hon låg där och pladdrade och lekte med de leksaker jag lagt hos henne...lillasyster yrväder håller på att riva hela badrummet så fort jag dragit för draperiet och startat duschen ;)

Natti natti allihopa..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar