Välkommen!

Här kommer lite smått och gott ur mitt liv....säkerligen många tokigheter då det är min specialitet ;)

onsdag 13 juli 2011

Barnvagnstrubbel...

Glömde berätta igår....efter promenaden tänkte jag vara lite förutseende och stoppa in barnvagnen i bilen så jag skulle slippa det på morgonen, brukar bli nog stuligt ändå innan vi kommer iväg. Sagt och gjort, knatade ut i regnet med stövlarna på och lyckades på något underligt vis klämma fast ena stöveln i vagnen när jag fällde ihop den :S Hängandes över vagnen med ena benet i en högst onormal vinkel började jag naturligtvis att skratta och kom inte loss!! Hoppade på ett ben efter vagnen (nej, i vanlig ordning hade jag glömt sätta i bromsen) som i sakta mak rullade iväg över infarten och lyckade till slut rycka mig loss. Jag och vagnen åkte åt varsitt håll i en himla fart och jag klarade mig med nöd och näppe från att drutta på rumpan å tror ni inte på sjutton att grannen ser mig!!! Gaah!! Jag måste ju ha sett helknäpp ut. Kastade in vagnen lite snabbt och skyndade mig in igen...än en gång har man lyckats göra nåt tokigt.. offentligt.. som vanligt...

Nytt spjälskydd är införskaffat idag. Hoppas lilla galenpannan INTE drar sönder det här och att hon INTE lyckas klämma in huvudet mellan spjälskyddet och spjälorna..köpte ett extra högt för säkerhets skull ;)
Annars får vi väl kanske ha henne i ett akvarium utan lock ;)

2 kommentarer:

  1. Det där skulle jag vilja se nästa gång måste du ha fotograf med dig ASG ;)

    SvaraRadera
  2. Jo det var nog allt ett riktigt kodacmoment :)

    SvaraRadera