Välkommen!

Här kommer lite smått och gott ur mitt liv....säkerligen många tokigheter då det är min specialitet ;)

tisdag 12 juli 2011

Poolen fylld...då öser regnet ner

Sorry allihopa, jag fyllde poolen igår så det är nog därför det regnar....
Tror vädret bara kan vara extremt nuförtiden, antingen galet varmt eller ösregn och inget mitt i mellan.
Jag är ju ingen större soldyrkare så för min del gör det inget att det regnar men det är ju roligare för alla semesterfirare om solen skiner.
Dagen har varit väldigt slapp och slö med bara mig och I hemma. A har varit i Junsele på djurparken med mormor och morfar. Hon hade längtat som en galning och ville inte åka hem igen :)
Ikväll tog jag med mig vovvarna o A på en regnig skogpromenad. Tror man kan kalla det för kvalitetstid för vi tycker verkligen att det är jättemysigt bägge två. Skönt också att A inte bryr sig vilket väder det är. Hon gillar alla väder bara hon har de rätta kläderna.
I lördags hade jag besök av finaste Marie och hennes supersöta son. Kära sambon och en kompis var på grisfesten (en annan har grisat klart på den... :S men det är en annan historia ) och då passade jag på att bjuda hem Marie som middagssällskap. Vi hade en väldigt lugn och trevlig kväll, skönt att bara sitta och surra en stund. Blir lite väl mycket bara bebis när man går hemma hela dagarna och då är det skönt att ha lite vuxet sällskap emellanåt.
Vi träffas allt för sällan gums å ändå bor vi så nära!
Mitt humör börjar bli lite mer normalt...har fått sova bra tre nätter på rad och det har verkligen behövts!
Förstår varför sömnbrist används som tortyr...till slut är man alldeles knasig i bollen.
Hoppas min stackars febriga sambo är piggare imorron, han var ganska skruttig när han kröp till kojs för en stund sedan..
Nu är det dax för mig också att krypa ner i snarklådan för imorron står det klippning på schemat :) snälla mamsen följer med och passar lilla yrvädret så jag kan sitta i lugn och ro. Mammor är såå bra å ha!

Go´natt

2 kommentarer:

  1. Himla praktiskt att du kunde sparka iväg gubben på grisafesten. Mkt god mat o trevlig kväll hos dig som vanligt! Dock minns jag ett skrämmande inslag av dörrknackare.. tur dom inte kom just då när jag satt ensam i stugan eran.. ;)
    Kram på dig!
    /Marie

    SvaraRadera
  2. Ja, inte var han särskilt svårövertalad heller ;) Tur de inte knackade på alls den kvällen, tror inte mina "farliga" vovvar hade skrämt nån...å inte vi heller ;)

    SvaraRadera