Välkommen!

Här kommer lite smått och gott ur mitt liv....säkerligen många tokigheter då det är min specialitet ;)

fredag 8 juli 2011

Twister..

Helt galet va knasigt mitt humör är nu för tiden, har ingen kontroll alls. Ena stunden är allt toppen och i nästa riktigt skit. Tror mitt humör har hoppat på den där bergochdalbanan Twister som det görs reklam för på tv.
Rastlös, grinig och otålig för att sedan vara jättenöjd . Suck..
Varmt så man håller på att storkna är det också. I helgen ska banne mig poolen fyllas upp..tro för den sakens skull inte att jag badar mer än fötterna! Badas mer än det så måste nästan ullmaxunderstället på ;)
Idag har jag varit och svettats på Hästivalen på Solänget med två kompisar och våra barn. De minsta stackarna höll nästan på att flyta bort i vagnarna. De större svettades och sprang :) Vi tittade på ponnyhoppning och sedan var det ponnyridning, gullande med kaniner och hoppborgar som stod på schemat. Ni kan ju bara gissa hur svettiga barnen var när de hoppat i hoppborgarna en stund?!? A såg ut som att hon badat. Håret var alldeles blött.
På em lämnade jag minsta trollet hemma i faderns vård och åkte till Nätramarknaden med A. Vi hann mycket på en timme och pengarna rullade iväg... klänning till I, klocka,tåring, heliumballong och munkar till A och så det mest otroliga...Vi åkte karusell båda två!!! Vet inte när jag sist gjorde det och det ska erkännas att mamma tjöt både mer och högre än dottern. Fy tusan vad det pirrade i magen!! 
Med pizza i magen så tog vi (jag och A) oss en skogspromenad i väntan på att A`s riktiga pappa skulle behaga komma och hämta henne för en helg hos honom. Lite besvärligt är det allt att man aldrig så noga vet när han kommer, tur A börjar vänja sig vid det. Förut blev hon så lessen när han var sen. Sånt gör så ont i mammahjärtat att se :( Idag var han lite över en timme sen men tror att A tyckte det var bra att vi hann med skogsprommisen och det gör mig verkligen inget om jag kan få rå om henne en stund extra :)
I övrigt så försöker vi få I att dricka välling men det går skitdåligt! Hon verkar tycka att det är jätteäckligt. Gröten slinker ner i ett nafs och hon gapar som en liten utsvulten måsunge. När vällingen kommer fram blir hon som en slingrande liten mask och det är välla överallt utom just i barnet.. Jag får nog inte ha nå "vällabarn" jag inte.
Hade en vision om hur det skulle vara att ha barn när jag var gravid med A. Gulligt med tutte (ingen av brudarna ville ha) mysigt att sitta och flaskmata (nopp säger brudarna) Så gulligt när det kryper ( A ålade tills hon började gå..får se hur I gör) Det blir verkligen inte alltid som man tänkt sig. Behöver inte vara tokigt ändå; jag har ju fått två superfina tjejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar